SP Schiedam op werkbezoek bij brandweer

5 april 2018

SP Schiedam op werkbezoek bij brandweer

Foto: SP

Donderdagavond 5 april ging de SP-fractie op werkbezoek bij de brandweer. Ook de politie en toezicht&handhaving was hierbij aanwezig om ons te vertellen over de belangrijke taken die zij uitvoeren.

De fractie kreeg in het kader van het inwerkprogramma van de nieuwe gemeenteraad een rondleiding en uitleg over veiligheid in Schiedam. Zo kregen we de club van 1-1-2 te zien. Dit is een onderdeel van het brandpreventieprogramma voor basisscholen. Tijdens deze doe-en-ervaartraining leren kinderen hoe brand kan ontstaan en hoe deze te voorkomen.

Foto: SP

Ook kregen we uitleg over de verschillende brandweerwagens die deze kazerne heeft. Tijdens de uitleg kwam er een melding binnen. Uiteraard werd de rondleiding direct onderbroken en rukte de brandweer uit. Raadslid Sun van Dijk: “Heel bijzonder om live te zien hoe gecontroleerd maar super snel het hele team klaar was en in de wagen zat om naar de melding te gaan. Op het scherm konden we precies volgen hoelang de wagen erover deed om bij de brand aan te komen. Wat een helden zijn deze mannen en vrouwen.”