De Stokerij wint de Rooie Molen 2018

13 januari 2018

De Stokerij wint de Rooie Molen 2018

Vrijdagavond was de nieuwjaarsreceptie van de SP Schiedam. Naast een toost op het nieuwe jaar, werd ook traditiegetrouw de Rooie Molen prijs uitgereikt. De winnaar van dit jaar is theatergezelschap De Stokerij!

Foto: SP
De Stokerij heeft deze prijs volgens de SP Schiedam echt verdient. Anne Rats, Koen Wouterse en Yorick Zwart vormen de kern van dit bijzondere theatergezelschap. Zo hebben zij het afgelopen jaar bijvoorbeeld een familievoorstelling gespeeld waar kinderen van acht verschillende basisscholen, een aantal middelbare scholen en vele amateur-acteurs en vrijwilligers aan mee werkten. Niet alleen trekken zij bekende acteurs zoals John Buisman of Kenneth Herdigein aan, ze betrekken ook bijvoorbeeld lokale ondernemers bij hun voorstellingen.

SP-raadslid Ivana van der Donk: “De Stokerij maakt voorstellingen niet alleen voor Schiedammers, maar ook samen met Schiedammers en op allerlei verschillende locaties in Schiedam. Dat hun manier van theater maken aanslaat is wel te merken aan de vele Schiedamse vrijwilligers die meespelen. Daarom hebben wij gekozen om dit jaar de Rooie Molen uit reiken aan deze bijzondere theatergroep.”

De Rooie Molen prijs reikt de SP Schiedam elk jaar uit aan een persoon, instelling of vereniging die zich op sociaal, en/of cultureel gebied bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt.

Bezoek ook de website van De Stokerij Schiedam