SUPERZATERDAG IN DE GORZEN

30 augustus 2016

SUPERZATERDAG IN DE GORZEN

Nadat we twee weken geleden Maassluis lieten kennis maken met het Nationaal ZorgFonds , ging op zaterdag 27 augustus een flink aantal SP-ers uit Maassluis, Vlaardingen en Schiedam de wijk de Gorzen in om aandacht te vragen voor deze nieuwe zorgverzekering.

Foto: SP

Een paar avonden ervoor was de krant van het Nationaal ZorgFonds al in een deel van de wijk verspreid zodat veel bewoners al de nodige informatie hadden en wisten dat hun gevraagd zou worden dit plan te steunen. Heel veel mensen bleken dan ook al goed op de hoogte te zijn en de steun betuigingen liepen dan ook massaal binnen.

Vooral de afschaffing van het z.g. eigen risico ( boete op ziek zijn) en de uitbreiding van het basispakket met o.a. fysiotherapie en het weer opzetten van een fatsoenlijke Geestelijke Gezondheid Zorg kreeg veel bijval.

Foto: SP

De geld verslindende reclame budgetten, jaarlijks meer dan 500 miljoen euro, komt de mensen de neus uit en de algemene opinie is dan ook dat dit bedrag beter besteed kan worden.

Zaterdag 10 september zal een groep enthousiastelingen, met het zelfde doel, een wijk in Vlaardingen bezoeken en wij zijn er nu al van overtuigd dat ook daar de steunbetuigingen voor het Nationaal ZorgFonds zullen binnen stromen.