RED DE ZORG WESTERPARK AMSTERDAM

18 september 2015

RED DE ZORG WESTERPARK AMSTERDAM

Zaterdag 12 september werd er door de FNV de Red De Zorg demonstratie gehouden. De SP was ook in grote getale aanwezig, evenals enkele leden van de Schiedamse SP.

De opkomst van meer dan 15.000 man oversteeg alle verwachtingen. Tevens maakten enkele Tweedekamer leden hun opwachting, waaronder staatssecretaris van Rijn, Emile Roemer en Linda Voortman van Groen Links.

Foto: SP
De staatssecretaris werd met veel boe-geroep onthaald, liet zich hierdoor tijdens zijn interview met Lilian Marijnissen niet uit het veld slaan, maar beloofde geen betere zorg. Hij blijft bij het standpunt dat als er later ook nog goede zorg beschikbaar moet zijn, er nu bezuinigd moet worden.

Wij van de SP zijn van mening dat er dan niet bezuinigd moet worden op de zorg zelf, maar op de bureaucratie, overheadkosten, de bonussen en riante salarissen voor de bestuurders van zorgaanbieders. Wij strijden dan met de FNV ook door voor goede zorg en hopen ook u, de lezer, bij de volgende demonstratie te verwelkomen.