GESLAAGDE PROTESTBIJEENKOMST HUUR TE DUUR

29 mei 2015

GESLAAGDE PROTESTBIJEENKOMST HUUR TE DUUR

De door de SP -Schiedam georganiseerde protest bijeenkomst, in Wijkcentrum Dreesplein, werd druk bezocht.

Foto: SP
Vincent Mulder, landelijk bestuurslid van de SP, liet aan de hand van een aantal filmpjes zien dat overal in het land huurders in actie komen tegen deze onrechtvaardige heffing die het kabinet van VVD en PvdA oplegt aan huurders van woningen in de sociale sector. Al drie opeenvolgende jaren boeten huurders om de giga verliezen van woningbouw corporaties zoals Vestia en anderen te betalen terwijl ze er part nog deel aan hadden. Deze onredelijke huurverhogingen leiden ertoe dat ook in Schiedam een groot aantal mensen huurachterstand hebben en er per jaar tientallen huisuitzettingen plaats vinden.

Wethouder Alexander van Steenderen lichtte toe wat dit betekent voor de sociale huur sector in Schiedam, hij en Vincent Mulder vroegen mevrouw Sigrid Kapsenberg van “Woonplus”om samen met de huurders op te trekken tegen het Haags beleid. Veel huurders hadden klachten over achterstallig en gebrekkig onderhoud van woningen van “Woonplus”.

Foto: SP
Binnen korte tijd zijn er door een aantal vrijwilligers honderden handtekeningen opgehaald onder een brief aan de directie van “Woonplus” waarin wordt verzocht te stoppen met de jaarlijkse huurverhogingen en samen met de huurders te protesteren tegen deze maatschappelijk desastreuze maatregel uit Den Haag. De brieven zullen binnenkort aan de directie worden aangeboden.