Uitreiking “Rooie Molen Prijs”

11 januari 2015

Uitreiking “Rooie Molen Prijs”

Foto: SP

Tijdens de gezellige Nieuwjaarsborrel van de SP- Schiedam werd de “Rooie Molen Prijs” 2015 uitgereikt.

De jury had het dit jaar moeilijk, er waren vele mededingers maar de vrijwilligers van de “Stichting De Erker” in Schiedam West kregen de meeste stemmen. Na ernstige bezuinigingen van gemeentewege hebben deze vrijwilligers toch kans gezien het wijkcentrum open te houden en de dienstverlening op verschillende punten zelfs te verbeteren.

Foto: SP

De jury memoreerde o.a. aan het grote belang van een buurthuis voor de sociale samenhang in een wijk, als het goed is zijn zij immers de ogen en oren in de wijk en kunnen zij vroegtijdig problemen signaleren en de maar liefst 43 vrijwilligers vervullen die functie uitstekend. Zo konden met kerstmis een aantal mensen die in stille armoe leven, een riant kerstdiner voorgeschoteld krijgen. Men is bezig de keuken te verbouwen en een nieuwe vriescel te installeren, noodzakelijk maar kostbaar en de gemeente zal dan ook moeten bijspringen. Het laatste initiatief van “De Erker” is de opening van een buurtbibliotheek, die inmiddels bij jong en oud goed aftrek vindt.

Het is van groot belang dat de mensen van de Erker hun werk kunnen voortzetten en verdere
bezuinigingen zijn dan ook onaanvaardbaar.