Stem SP!

17 maart 2014

Stem SP!

Waarom in Schiedam kiezen voor de SP?

Omdat wij: Goede, betaalbare zorg willen voor iedereen; die zorg kunnen we niet alleen maar in de schoenen schuiven van overbelaste vrijwilligers, dit vraagt dikwijls ook professionele hulp. En het belangrijkste: één dag na de verkiezingen zijn wij dit niet vergeten!

Omdat wij: Een goed sociaal vangnet in stand willen houden. Als iemand noodgedwongen een beroep moet doen op WW of bijstand moet zij/hij duidelijke uitleg krijgen van plichten, regels, maar ook van haar/zijn RECHTEN.Vrijwilligerswerk mag nooit een volwaardige baan verdringen. Werken voor een uitkering moet van korte duur zijn en leiden naar betaald werk. En het belangrijkste: één dag na de verkiezingen zijn wij dit niet vergeten!

Omdat wij: Armoede, eenzaamheid en ongeletterdheid willen bestrijden. Iedereen heeft recht op een inkomen waarvan je fatsoenlijk kan rondkomen. Dat is een eerste vereiste om sociaal isolement en eenzaamheid te voorkomen. Laag- en ongeletterdheid moet op een slimme manier opgespoord en aangepakt worden en cursussen dienen gratis te zijn. En het belangrijkste: één dag na de verkiezingen zijn wij dit niet vergeten!

Omdat wij: Goede, betaalbare huur- en koopwoningen willen en bestaande woningen behoorlijk onderhouden moeten worden. Woningen voor een kleine maar ook een grotere beurs, voor eenpersoonshuishoudens en gezinnen. En het belangrijkste: één dag na de verkiezingen zijn wij dit niet vergeten!