POLITIEKE MARKT IN VAN BEETHOVENFLAT

22 februari 2014

POLITIEKE MARKT IN VAN BEETHOVENFLAT

Vrijdag 21 februari werd er een politieke markt gehouden in de recreatie ruimte van de Van Beethovenflat. Drijvende kracht hiervan is vrijwilliger Bea van Ette.

Veel partijen waren aanwezig. Van de SP waren er verschillende leden aanwezig waaronder lijsttrekker Theo Wijmans.

Door het programma kon er met verschillende mensen gesproken worden. Zo kwamen de Wereldvrouwen langs die regelmatig bij elkaar komen om allerlei gerechten uit de hele wereld te maken. Nu kookten ze voor de vertegenwoordigers van de politieke partijen. ’s Middags waren er de senioren voor hun maandelijkse borrel. En als laatsten bezochten de Modemeiden de recreatie ruimte, tieners die leren kleding maken.

Behalve promotie maken voor de eigen partijen werd hier duidelijk hoe belangrijk recreatie ruimtes als die van de Beethovenflat zijn en hoe onmisbaar vrijwilligers als Bea van Ette zijn. Wat één van de grote problemen is hoorden we van Bea. Het openbaar vervoer ’s avonds niet rijdt. De laatste bus vertrekt om zes uur. Mensen die eten in de recreatie ruimte moeten voor die tijd weg en mensen kunnen ’s avonds niet langs komen bij gebrek aan openbaar vervoer. Hier blijkt weer hoe belangrijk goed openbaar vervoer is in de bestrijding van eenzaamheid.