Opnieuw buurt 15

22 september 2013

Opnieuw buurt 15

Buurt 15 kwam opnieuw ter sprake in de commissievergadering van 17 september. Jolanda van Wijnen sprak voor de derde keer in om de blijvende problemen toe te lichten.

Sinds het overhandigen van de SP enquête en “ingestorte’’ taart aan de wethouder ( zie eerdere berichten Buurt 15 ) hebben de bewoners niet stil gezeten; er zijn posters over te hoge huren opgehangen, heeft Buurt 15 een aantal keren het AD gehaald en het afgedwongen onderzoek naar de technische staat en veiligheid van de woningen is afgerond.

Merkwaardig genoeg heeft alleen het college de uitkomst van het onderzoek mogen gebruiken voor beantwoording van de vragen over misstanden en problemen in deze buurt. Raadsleden kregen dit onderzoek niet ter inzage!

Volgens het college bieden de woningen in voldoende mate woongenot aan de bewoners, wat onze fractie ernstig betwijfelt. Ondanks dat de wethouder zegt niet te kunnen ingrijpen zal hij bij Woonplus een moreel appel doen om met de bewoners in gesprek te blijven en Woonplus op zijn verantwoordelijkheid wijzen.

We hebben het technisch onderzoek voorgelegd aan bouwkundig expert en blijven de bewoners steunen in hun eis te wonen in een fatsoenlijke woning voor een fatsoenlijke huur.