"HANDEN THUIS RUTTE"

9 juni 2013

"HANDEN THUIS RUTTE"

Een touringcar vol enthousiaste mensen uit Schiedam, Vlaardingen en Maassluis vertrok zaterdag ochtend, 8 juni, richting Amsterdam, daar was de grote manifestatie "Handen Thuis Rutte" georganiseerd tegen het afbraakbeleid in de zorg van het kabinet Rutte.

In Amsterdam gingen twee demonstratieve optochten naar het Oosterpark waar iedereen bijeenkwam. Op het terrein waren stands van verschillende politieke partijen waar de demonstranten vragen konden stellen over het zorgbeleid en standpunten van de partijen.

Vakbond ABVAKABO was als organisator natuurlijk prominent aanwezig; SP - ers waren massaal vertegenwoordigd en Renske Leijten lichtte het stanspunt van de SP toe, de afbraak in de thuiszorg zal nauwelijks besparingen opbrengen maar veel ellende brengen voor mensen die zorg behoeven terwijl er duizenden thuiszorgers zullen worden ontslagen.

Het was een mooie dag de sfeer was uitstekend, we lieten een luid protesthoren; de thuisblijvers hadden op alle punten ongelijk.