SP KABOUTERS SLAAN TOE...

1 mei 2012

SP KABOUTERS SLAAN TOE...

In de nacht van de dag van de arbeid, 1 mei heeft Schiedam bezoek gehad van een stel heel progressieve kabouters. De SP die net haar medewerking aan het actie plan lucht kwaliteit in de raad heeft gegeven wilde graag op deze dag een voorschot nemen op het actief verbeteren van de Schiedamse luchtkwaliteit.

De fractie alsmede het bestuur van de afdeling maakt zich ernstig zorgen over de kwaliteit van Het Schiedamse zuurstofgehalte. Zij wil en gaat hier meer aandacht voor vragen en roept burgers op hun ervaringen,ideeën of suggesties omtrent de verbetering daarvan aan de plaatselijke SP afdeling te zenden.

Het eerste voorschot is al genomen door de afdeling zelf. Door op een van onkruid vergroeit stukje in het gal van Bol’es twee fruitbomen en aardbeien te planten. Een dubbel zo gezond alternatief! Het plaatsje is ook voorzien van een bankstel om de burger van een plek te voorzien waar zij onze toekomst kan beredeneren en overpeinzen.

Want wat is een mens nou meer waard als het voedsel dat hij eet en de lucht die hij inademt. “het zijn onze twee grootse rijkdommen waardevoller dan goud en olie bij elkander”, aldus Frank van der Donk de voorzitter van de plaatselijke SP afdeling.

Tip, VPRO,s tegenlicht heeft jongstleden een documentaire uitgezonden van deze strekking Groen Goud genaamd. Hier is de link. Een aanrader.