Werkhandschoenen worden ketting van solidariteit

9 september 2011

Werkhandschoenen worden ketting van solidariteit

SP bij de WSWHet kabinet Rutte wil 60.000 banen schrappen in de sociale werkvoorziening. Mensen met een arbeidsbeperking wil men onder het minimumloon laten werken.

De SP is daarom een grote landelijke actie gestart om deze plannen van tafel te krijgen. We vragen zoveel mogelijk mensen hun handtekening te zetten op een werkhandschoen en op een kaartje kunnen ze hun mening geven over deze asociale plannen. Later zullen al deze handschoenen, aan elkaar bevestigd, de schakels worden van deze ketting van solidariteit.

De SP Schiedam heeft een prima start gemaakt bij de verschillende vestigingen voor sociale werkvoorziening in Schiedam. Op twee dagen tijd zijn er al honderden handschoenen getekend en van commentaar voorzien, “U voelt het niet in uw portemonnee menner Rutte !” , `Met deze handschoen krijgen jullie geen vieze handen van het graaien in onze lonen.`, `` Heb je ze al eens aangehad, Rutte ? `

SP bij de WSW
Natuurlijk gaan we met deze actie ook de straat op, zaterdag 17 september staan we op de boekenmarkt en zaterdag 1 oktober op Het Land van Belofte.

We kunnen nog hulp gebruiken, geef je op als vrijwilliger om van deze actie een daverend succes te maken en de plannen van Kabinet Rutte en gedoger PVV te torpederen !