SP: burgemeester weg, geen reden stoppen onderzoek

15 juni 2011

SP: burgemeester weg, geen reden stoppen onderzoek

De SP in Schiedam is teleurgesteld dat burgemeester Wilma Verver van Schiedam is opgestapt. De SP had graag gezien dat de burgemeester, met het nemen van die stap had gewacht totdat het onderzoek naar mogelijk machtsmisbruik door haar was afgerond

SP-Fractievoorzitter Theo Wijmans: “Het onderzoek moet doorgaan, ook nu ze vertrekt. Er zijn meer mensen bij betrokken dan zij alleen. Het gaat hierom de integriteit van het Schiedamse gemeentebestuur. De onderste steen moet nog steeds boven komen.”

Wijmans moet nog gissen naar de exacte beweegredenen van de burgermeester. Vanavond krijgen de fractievoorzitters uitleg van de Commissaris van de Koningin over haar vertrek en zal hij ook ingaan op een brief die ze heeft geschreven. Ongetwijfeld zal daar ook de kwestie van de opvolger aan de orde komen. Wijmans: “Het zijn zware tijden voor Schiedam en er moet dan ook snel een opvolger komen. Maar wel zorgvuldig. Eerst zullen er lessen moeten worden getrokken over haar vertrek voordat we kunnen besluiten over waaraan een geschikte opvolger moet voldoen.”