SP Hulpdienst gestart

7 februari 2011

SP Hulpdienst gestart

Een conflict met een instantie? Vragen over een brief van de gemeente? Problemen met de verhuurder of uw werkgever? De SP Schiedam start in februari met haar eigen ombudswerk, de SP-Hulpdienst. De SP stelt deze service niet alleen open voor leden, iedereen kan contact opnemen.

logo hulpdienst

Evelyn Wijmans van de SP-Hulpdienst: ‘We proberen mensen die vragen hebben ofwel zelf te helpen of door te verwijzen naar de juiste plaats. Mensen worden met allerlei kwesties geconfronteerd. En dan staan ze er vaak alleen voor. Wat moet je dan. Dat begint soms al als een brief in de bus valt: Wat staat er precies, hoe moet ik deze brief lezen? Een ambtelijk gestelde brief levert vaak meer vragen op dan antwoorden. Een gesprek met de Hulpdienst kan dan net een steuntje in de rug zijn. Maar we kunnen vaak ook helpen bijvoorbeeld met het opstellen van brieven en bezwaarschriften.‘

De SP vindt het belangrijk dat mensen goed geholpen worden en draagt daar graag haar steentje aan bij. Voor de partij is de Hulpdienst ook een manier om te weten te komen waar mensen in knel komen. In overleg met betrokkenen kan als daar aanleiding toe is, ook besloten worden politiek aan de bel te trekken.

Evelyn Wijmans en Astrid Scheffel, die samen de hulpdienst gaan bemannen, hebben via de landelijke SP een opleiding gehad waarin de meest voorkomende vragen aan de orde kwamen. Bovendien kunnen ze terugvallen op juridische hulp en deskundigheid van een aantal leden binnen de eigen afdeling en bij de landelijke organisatie.

Het spreekuur van de hulpdienst wordt gehouden op iedere tweede dinsdag van de maand van 18.30 tot 20.00 in de fractiekamer van de SP op het Stadskantoor. U bent van harte welkom!