SP rood op de Nolenslaan en 't Stadserf

23 november 2010

SP rood op de Nolenslaan en 't Stadserf

Zaterdag 20 november waren een aantal Schiedamse SP'ers op de Mgr. Nolenslaan, in de wijk Nieuwland.

SP op de Nolenslaan

Passanten en winkelend publiek werd gevraagd hun mening over de wijk te geven en er werden tientallen handtekeningen opgehaald voor de petitie “Armoede werkt niet”, tegen het nieuwe plan van het kabinet om 30.000 banen te schrappen in de sociale werkvoorziening.

Een van de vele reacties uit het publiek: “Oh, de SP, ja dat is OK, want van dat zooitje moet ik helemaal niets meer hebben” (?) Navraag leerde dat met "dat zooitje" een zekere partij werd bedoeld die zegt voor de vrijheid te zijn. Samen werd de conclusie getrokken dat partijen die het woord “vrijheid”in hun vaandel voeren zeer te wantrouwen zijn.

Daarna ging het met gezwinde spoed naar het Stadserf waar om 14.30 uur de landelijke manifestatie “Een Schreeuw voor Kunst en Cultuur” plaatsvond.

Schreeuwen op het Stadserf

We hadden er graag meer mensen gezien en het viel op dat de SP de enige zichtbaar aanwezige politieke partij was.