SP-Schiedam kiest lijsttrekker

26 november 2009

SP-Schiedam kiest lijsttrekker

SP-Schiedam heeft woensdag voormalig afdelingsvoorzitter Theo Wijmans gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar. De 49-jarige Wijmans voert de lijst aan van totaal veertien kandidaten. Naast het vaststellen van de kandidatenlijst werden tijdens de ledenvergadering ook de speerpunten voor de campagne gepresenteerd.

Ik, Jij, Wij

De SP zet zich de komende vier jaar in voor een bewoonbare, leefbare en zorgzame stad en vraagt daarbij extra aandacht voor de specifieke problemen van de jeugd. Theo Wijmans: “We moeten voorkomen dat er weer een ‘verloren’ generatie ontstaat zoals met de massale jeugdwerkeloosheid begin jaren tachtig en inzetten op meer werk, opleiding en stageplaatsen. Ook zijn meer sport- en recreatiemogelijkheden nodig om te voorkomen dat ze op straat overlast veroorzaken of zelfs in de criminaliteit belanden.”

De SP voert tijdens de gemeenteraadsverkiezingen door heel het land campagne met de leus ‘Jij SP; Ik SP; Wij SP’. Volgens de kersverse lijsttrekker Wijmans geeft de leus aan dat de SP ambities heeft die ze niet alleen via de gemeenteraad wil en kan bereiken: “De gemeente is geen eiland. Om onze doelen te bereiken werken we als SP in de Tweede Kamer, de provincies en de gemeenteraad keihard om de samenleving menselijker én socialer te maken. Maar dat is niet genoeg.

Ook na de verkiezingen zal de SP daarom samen met Schiedammers actie blijven voeren. Bijvoorbeeld tegen de leegstand, voor behoud van het Vlietlandziekenhuis en tegen de aanleg van de A4 door Midden-Delfland. Zaken waar de gemeente niet altijd over gaat, maar dat is voor ons geen reden om onze mond te houden.”