Politiek café Vlietland groot succes!

3 februari 2009

Politiek café Vlietland groot succes!

Gisteravond ging het er fel aan toe in De Harmonie van de Vlaardingse Stadsgehoorzaal. De SP-afdelingen van Vlaardingen, Maassluis en Schiedam organiseerden een openbare discussieavond over de marktwerking in de zorg en de toekomst van het Vlietland Ziekenhuis. Meer dan honderd geïnteresseerden uit de regio waren aanwezig om meer te weten te komen over de toekomst van het ziekenhuis.

De avond werd ingeleid met een historische terugblik door historicus Frans Assenberg, een toelichting van raad van bestuur van het ziekenhuis en een muzikaal optreden van de percussiegroep ‘Bambata’. Onder leiding van Henk Roijers - burgemeester van Waddinxveen en voormalig wethouder in Vlaardingen – kruisten woordvoerders van Vlietland, DSW en SP de degens.

Cardioloog R. van der Heijden en secretaris mr. W.E. Wedman van de raad van bestuur verdedigden het belang van de coöperatie. De heer Oomen – directeur DSW – benadrukte daarbij de onlosmakelijke rol van de zorgverzekeraar in de regionale zorg. SP-Kamerlid Van Gerven prees de coöperatie om hun goede bedoelingen, maar maakt zich ernstig zorgen over ‘het systeem’ in de zorg waarbij de kwaliteit van de zorg steeds minder bij de overheid is geborgd.