Tolsma terug in de raad

26 november 2008

Tolsma terug in de raad

Sinne TolsmaEerder dit jaar moest SP-raadslid Sinne Tolsma tot grote spijt van zijn partijgenoten afscheid nemen van de gemeenteraad. Tolsma verplaatste zijn snoepwinkel van Schiedam naar Antwerpen en zag geen mogelijkheid om zijn raadslidmaatschap te combineren met zijn ondernemerschap. Nu de goedlopende winkel alleen nog op internet blijft voortbestaan, ziet Tolsma mogelijkheden om zich weer volop te storten op de Schiedamse politiek.

Eric van 't ZelfdeEric van 't Zelfde, die de plaats van Tolsma in de raad overnam, voelt zich niet aan de kant gezet. "Het is niet makkelijk om je als raadslid op een goede manier te manifesteren, als je dat moet combineren met een baan als plaatsvervangend rector. Als een ervaren SP'er als Sinne Tolsma weer kan terugkeren, dan is de keus om plaats te maken snel gemaakt."

Sinne TolsmaTolsma: "De winkel in Schiedam draaide goed, de winkel in Antwerpen nog beter, maar onze internetwinkel draait het best. Door me nu te concentreren op de internetverkoop heb ik meer tijd voor mijn partner én kan ik me weer inzetten voor de Schiedamse SP."

Frans HamerslagFractievoorzitter Frans Hamerslag is blij dat de kennis en ervaring van Tolsma weer terugkeert in de Schiedamse raad. "Sinne kent de stad en de Schiedamse politiek van haver tot gort. Ik ben blij dat hij weer terug kan komen. Dat is goed voor de partij en voor de gemeentepolitiek en daarmee ook voor de stad. Het is jammer dat we afscheid moeten nemen van Eric. Hij heeft zich op een goede manier ingezet in de fractie."

Naar verwachting zal Eric van 't Zelfde in de raadsvergadering van 18 december afscheid nemen en zal Sinne Tolsma in zijn plaats worden beëdigd.