Derde fase particuliere woningverbetering

7 november 2008

Derde fase particuliere woningverbetering

De gemeente Schiedam gaat een nieuwe groep huiseigenaren benaderen voor deelname aan de particuliere woningverbetering. Behalve de 4200 particulieren die al bezig zijn, krijgen nog eens 1400 eigenaren in de oude wijken Oost, West, Zuid en het Centrum een uitnodiging. Deze nieuwe fase, die er kwam door een SP-motie, is afgelopen donderdag officieel van start gegaan. In het Servicepunt Woningverbetering werd de feestelijke opening bijgewoond door vele betrokkenen.

Wethouder Yorick Haan overhandigde een symbolische cheque van vijfhonderd euro aan het bestuur van de Vereniging van Eigenaren Bosboomlaan 10 t/m 20. Foto: Bart Bos
Wethouder Yorick Haan overhandigde een cheque van vijfhonderd euro aan het bestuur van de VvE Bosboomlaan 10 t/m 20. Foto: Bart Bos

Het startsein voor de nieuwe fase van de woningverbetering werd donderdag gegeven door wethouder Yorick Haan (van onder andere Volkshuisvesting). In zijn toespraak refereerde hij aan de bijna duizend huiseigenaren die al met behulp van een gratis hulp en advies én een laagrentende lening hun huis hebben opgeknapt. Zij hebben tot nu toe ruim zestien miljoen euro geïnvesteerd in de particuliere woningvoorraad. Daardoor knappen de oude wijken zienderogen op.