AD: Vraagtekens bij trip voor 'Sveaparkers' naar stadsfeest

18 september 2008

AD: Vraagtekens bij trip voor 'Sveaparkers' naar stadsfeest

AD Rotterdams Dagblad • Het Schiedamse college heeft het plan opgevat alle nieuwe bewoners van de wijk Sveaparken uit te nodigen op de Brandersfeesten.

Zij krijgen die dag een speciaal programma voorgeschoteld waarmee, in de ogen van b en w, duidelijk wordt gemaakt wat de kwaliteiten van het stadscentrum zijn.

SP-fractievoorzitter Frans HamerslagSP-raadslid Frans Hamerslag vindt dat op zich een leuk idee, maar heeft er toch vraagtekens bij. Hij wil vooral weten waarom b en w alleen bewoners van Sveaparken hebben uitgenodigd voor het stadsfeest en niet nieuwkomers uit andere wijken. "Gaat u mensen die nieuw in een andere wijk komen te wonen, ook uitnodigen voor een programma?," vraagt Hamerslag aan de burgemeester en wethouders. "En zo ja, vindt dit dan ook op de Brandersfeesten plaats of juist op een ander moment. En zo nee waarom niet?"

De SP'er juicht het initiatief zeker toe, maar wil het toch wat breder trekken. Hij doet dan ook de suggestie een introductieprogramma samen te stellen voor nieuwkomers, ongeacht waar die komen te wonen. De gemeente Dordrecht heeft zo'n programma en dat blijkt een succes.