RS: Fietspad Nieuwe Haven geopend

30 juni 2008

RS: Fietspad Nieuwe Haven geopend

Radio Schiedam • Wethouder Yorick Haan en CDA-fractievoorzitter Ad Hekman hebben maandagochtend op de fiets het fietspad op de Nieuwe Haven geopend.

Het veelbesproken project liep ernstige vertraging op. Hekman onthulde al in december 2005 het bouwbord waarmee de start van het werk werd gemarkeerd. Nadat een nieuwe rotonde bij de Burgemeester Knappertlaan was aangelegd en een gedeelte van de reconstructie van de Nieuwe Haven kon worden uitgevoerd ontstond vertraging omdat een nieuwe oplossing moest worden gezocht voor de aanpassing van de kade nabij de rotonde bij de Vlaardingerdijk. De aanpassing was noodzakelijk om ook hier ruimte te maken voor vrijliggende voet- en fietspaden. Nu de coating is aangebracht op het fietspad dat over de nieuwe kade loopt zijn de werkzaamheden zo goed als afgerond en is de Nieuwe Haven opengesteld voor alle verkeer. Na de opening van het nieuwe fietspad werd ook een kijkje genomen bij de nieuwe rotonde op het Nieuwlandplein. Het werk is hier bijna klaar. Naar verwachting kan het verkeer volgende week volledig gebruik maken van deze rotonde zodat de Burgemeester van Haarenlaan tussen het Nieuwlandplein en Plein '40-'45 weer helemaal weer helemaal opengesteld kan worden voor het autoverkeer. Het gedeelte van de Burgemeester van Haarenlaan tussen het Nieuwlandplein en de Troelstralaan wordt naar verwachting over drie weken opengesteld.