MS: Kerkweg afsluiten?

18 januari 2008

MS: Kerkweg afsluiten?

Maasstad • Van Wijkvereniging Spaland mag de Kerkweg liever vandaag dan morgen dicht voor autoverkeer. Vooral in de spits schijnt het er te zijn vergeven van de automobilisten die een sluipweg naar huis zoeken, omdat het op de doorgaande weg, de Slimme Watering, vaak erg druk is in de spits.

De wijkvereniging heeft inmiddels een dringend beroep gedaan op het college van B&W. In een brief van 7 januari hebben ze gevraagd de Kerkweg af te sluiten voor gemotoriseerd verkeer. D66 en GroenLinks hadden afgelopen zomer al een voorstel ingediend om de weg af te sluiten. Een idee, dat wethouder Haan toen erg aansprak. Maar ook gaf hij toen aan dat hij ‘de kans dat een verkeersbesluit stand zou houden laag inschatte’.

Voor de SP is de hernieuwde aandacht voor een eventuele afsluiting reden weer in de pen te klimmen en het college onder andere te vragen of zij het met de partij eens is dat de Kerkweg gevaarlijk is en of zij bereid is om in overleg te treden met de bezwaarmakers.

Ook wordt gevraagd of op korte termijn een afsluiting voor gemotoriseerd verkeer mogelijk is.