AD: Gemeente in de fout met Stadserf

15 januari 2008

AD: Gemeente in de fout met Stadserf

AD Rotterdams Dagblad • De gemeente Schiedam is gisteravond met de eerste aflevering van Het Stadserf in dit jaar in de fout gegaan.

Omdat het thema van het debat het bestemmingsplan van Kethel was, werd de discussie-avond gehouden in het Schephuis in het dorp. Volgens de vergunning, die door de gemeente zelf is verstrekt, mogen met bijeenkomsten niet meer dan honderd mensen in het gebouw. Gisteravond werd dat aantal ruimschoots overtroffen en dat werd ook kenbaar gemaakt aan de aanwezigen. Desondanks besloot voorzitter van de avond, Rob Oosthof (raadslid VVD) de bijeenkomst door te laten gaan. Rens de Ron, raadslid van Schiedam Actief, en SP-raadslid Frans Hamerslag hebben maandagavond direct al aangekondigd schriftelijke vragen over de kwestie te zullen stellen aan het college.

De te kleine zaal bracht bij de aanwezigen overigens de nodige kritiek naar voren. ,,Als je Kethel aanschrijft voor een discussie-avond over het bestemmingplan Kethel, dan lopen de Kethelallappers uit,’’ reageerde een ontstemde bewoner van de Zwaluwlaan in de volgepakte zaal, waarin tot bij de uitgang moest worden gestaan. ,,Duidelijk dat het college Kethel verkeerd heeft ingeschat. Erg serieus gaat het er met deze heren (Oosthof en PvdA-raadslid Harry van der Hoeven; red.) overigens niet aan toe. Ze maken te veel grappen en lachen daar zelf ’t hardst om.’’