RS: SP bezorgd over zorgstop Careyn

4 augustus 2007

RS: SP bezorgd over zorgstop Careyn

Radio Schiedam •

De Schiedamse SP-raadsleden Armand de Boer en Sinne Tolsma willen van het college weten of de zorgstop bij thuiszorgverlener Careyn ook van toepassing is in Schiedam.

In het AD/Rotterdams Dagblad werd onlangs gemeld dat de zorgaanbieder uit Spijkenisse een zorgstop heeft ingesteld omdat er niet genoeg geld vanuit de overheid binnenkomt om mensen hulp te kunnen bieden. De Boer en Tolsma vragen zich af of de zorgstop alleen in de regio Voorne-Putten van toepassing is of dat ook de regio Nieuwe Waterweg Noord een zorgstop kent.

Daarnaast zeggen de Schiedamse SP-raadsleden niet alleen bang te zijn voor de gevolgen voor de thuiszorggebruikers maar zich ook zorgen te maken over de gevolgen van een stop voor het personeel. Volgens De Boer en Tolsma dreigen in veel plaatsen waar voortvarend aan de slag is gegaan met de marktwerking van de WMO mensen op straat te worden gezet. De SP'ers willen van het college weten of iets dergelijks ook in Schiedam zou kunnen gebeuren.