AD: Weblog: wethouder Haan kraait victorie over Deltaplan

14 juni 2007

AD: Weblog: wethouder Haan kraait victorie over Deltaplan

AD Rotterdams Dagblad • Het werd een jaar geleden al aangekondigd, maar vanaf deze week is het Schiedamse college echt begonnen met het bijhouden van een weblog. Burgemeester Wilma Verver heet in haar eerste bijdrage de Schiedammers welkom: "Wij zijn benieuwd of het weblog zal aanspreken en gaan er in elk geval met veel plezier mee aan de slag."

Wethouder Yorick Haan gaat in op de behandeling van het Schiedamse Deltaplan voor betere mobiliteit. Nogal wat partijen in de Schiedamse raad deden het idee nog af als niet realistisch. "Van de meeste mensen kregen we positieve reacties, van een aantal kritische opmerkingen. Alleen in de raadscommissie werd echt kritiek geleverd. Daar kreeg ik te horen dat de wethouder verkeer van Schiedam zich moet bezighouden met verkeersproblemen in Schiedam." Om vervolgens trots te melden dat de Tweede Kamer wél de waarde inziet van het Deltaplan. "Het lijkt er dus op dat met de steun van CDA (41 zetels), PvdA (33) en SP (25) er een ruime Kamermeerderheid voor het Deltaplan te vinden is. Nog even afwachten hoe de discussie verder verloopt en hoe de minister reageert, maar ik heb goede hoop dat ze in Den Haag beseffen dat er wél een oplossing is voor het fileprobleem."