RS: Groenoord fietst voor Doe Een Wens

11 april 2007

RS: Groenoord fietst voor Doe Een Wens

Radio Schiedam • Dinsdag vindt in Proeflokaal Hoppe aan de Nieuwe Haven de ploegenpresentatie van de wielergroep Groep Hoppe plaats. De wielergroep gaat deelnemen aan de prestatietocht van de Amstel Gold Race over 100 km op zaterdag 21 april.

De ploeg bestaat uit bewoners van de wijk Groenoord, het wijkteam Schiedam-Noord, de politie, Woonplus, Stichting Welzijn Schiedam en de gemeente Schiedam, waaronder wethouder Yorick Haan. De Groep Hoppe is voortgekomen uit overleg tussen een aantal partners die samen werken aan verbetering van het sociale klimaat in Groenoord. Bij de ploegenpresentatie zal ploegleider Eric van Staveren het bedrag bekend maken dat de groep via sponsoring bij elkaar heeft gebracht voor de Doe Een Wens Stichting. Deze stichting vervult de liefste wens van kinderen van 3 tot 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. De cheque met het totaalbedrag wordt door bewoners van de wijk Groenoord overhandigd aan directeur Kloeze van Doe Een Wens. Hierbij zullen ook burgemeester Verver en korpschef Meijboom van de politie Rotterdam-Rijnmond aanwezig zijn.