LD: SP teleurgesteld over uitsluiting coalitie Zuid-Holland

15 maart 2007

LD: SP teleurgesteld over uitsluiting coalitie Zuid-Holland

Leidsch Dagblad • Ondanks een megawinst op 7 maart ziet het er niet naar uit dat de Zuid-Hollandse SP mag meeregeren in het nieuwe college van gedeputeerde staten. Lijsttrekker Bart Vermeulen is teleurgesteld. ,,CDA, VVD en PvdA hebben niet begrepen dat het menselijker en socialer moet.''

De drie grote partijen willen hun coalitie van de afgelopen vier jaar voortzetten, aangevuld met de Christenunie/SGP. CDA, VVD en PvdA hebben alledrie stemmen verloren en willen er graag een 'kleine winnaar' bij. De SP heeft niet de voorkeur, omdat er erg veel programmatische verschillen zijn.

Vermeulen vindt dat de drie grote partijen de verkiezingsuitslag niet erg serieus nemen, door de SP buiten de deuren te houden. Vooral van de PvdA verbaast hem dat. ,,De grootste verliezer van de verkiezingen, de PvdA, kiest voor samenwerking met een rechtse partij in plaats van de SP. Dan heeft men de boodschap van de kiezer niet begrepen.''