SP-affiche leerlingen beste

21 november 2006

SP-affiche leerlingen beste

Leerlingen van 5 VWO van het college VOS in Vlaardingen organiseerden op maandag 20 november 2006 in het kader van de geschiedenis module Politiek en staatsinrichting in Nederland en Europa een verkiezingsdebat tussen verschillende lokale politici. Namens de SP nam de Schiedamse fractievoorzitter Frans Hamerslag deel aan het debat.

SP-fractievoorzitter Frans HamerslagHamerslag nam het in het debat op tegen lokale Vlaardingse politici aan de hand van door de leerlingen voorbereide vragen over de thema’s economie, onderwijs, milieu, integratie en vreemdelingenbeleid. Thema’s waar de SP in het verkiezingsprogramma een uitgesproken mening over heeft. Hamerslag zette helder uiteen dat een beter Nederland voor het zelfde geld mogelijk is.

Onderdeel van het lesprogramma was tevens het ontwerpen van een verkiezingsaffiche. Opvallend was dat alle politici het er over eens waren dat het door de leerlingen ontworpen SP-affiche als beste naar voren kwam. Door creatief gebruik te maken van de SP-tomaat werd de kracht van dit symbool door de leerlingen nog eens nadrukkelijk weergegeven.