RS: Ron Abel 11de op kandidatenlijst SP

9 oktober 2006

RS: Ron Abel 11de op kandidatenlijst SP

Schiedammer Ron Abel staat op de 11de plaats van de definitieve kandidatenlijst van de SP voor de Tweede-Kamerverkiezingen van 22 november. Deze beslissing werd zaterdag genomen op het 14de congres van de partij.

Abel kreeg nog te maken met een tegenkandidaat voor zijn plaats op de lijst. De 43-jarige Zwollenaar Düzgün Yildirim hield de gemoederen bezig. Eén van de sprekers wees erop dat Yildirim inmiddels zijn loyaliteit aan de SP heeft bewezen terwijl dat volgens hem bij Abel nog maar moet worden afgewacht. Die opmerking stuitte op protest uit de zaal. Hans van Heijningen van het Dagelijks Bestuur benadrukte in zijn weerwoord dat loyaliteit niet alleen afgemeten moet worden aan partijlidmaatschap maar ook aan maatschappelijke bevlogenheid en praktische betrokkenheid. Uiteindelijk stemde het congres in met het door het Partijbestuur voorgestelde, waarmee de directeur van basisschool De Peperklip op de 11de plaats staat.