Ledenvergadering kiest Haan als lijsttrekker SP

19 december 2005

Ledenvergadering kiest Haan als lijsttrekker SP

De ledenvergadering van de SP heeft onlangs de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart 2006 vastgesteld. Huidig fractievoorzitter Yorick Haan is opnieuw tot lijsttrekker gekozen. Haan typeert de lijst als “weinig verrassend, maar wel opvallend en bijzonder”.

Haan: “Je kunt onze lijst niet verrassend noemen, er staan immers allemaal SP’ers op die hun sporen in de partij al lang en breed verdiend hebben. De lijst is wel opvallend en bijzonder, omdat er een aantal interessante, sterke kandidaten op staan. Er zullen mensen zijn die het leuk vinden hun klasgenoot, tandarts of schooldirecteur op de lijst terug te zien.”

Na Haan als lijsttrekker staat zijn fractiegenoot Sinne Tolsma als tweede op de lijst, waarmee de leden hun waardering uitspreken voor het werk van de zittende fractie. De derde plaats wordt bezet door afdelingsvoorzitter en docente Ilse Vlasveld, zij wordt gevolgd door personeelsfunctionaris Frans Hamerslag, ROOD-voorzitter en student Benjamin Hoppe en tandarts Armand de Boer.

“Met deze top zes zijn we helemaal klaar voor een verkiezingsoverwinning. We gaan er van uit dat we winnen, de vraag is alleen nog hoeveel zetels we er bij krijgen. Er staan nu – naast de zittende fractie – vier mensen klaar om het raadswerk op zich te nemen. Ze hebben met goed gevolg een cursus van de SP doorlopen en staan te trappelen om aan de slag te gaan,” aldus Haan.

“Opvallend en bijzonder zijn ook onze lijstduwers. Ik ben er erg trots op dat Ron Abel, directeur van basisschool de Peperklip, de twintigste plaats op de lijst wil innemen. Edith Kuitert, die eerder raadslid, Statenlid en kandidaat-Kamerlid was voor de partij, staat op negentien. Ook opvallend en bijzonder zijn de nummers negen en zeventien. Wijbrand Boon bezet de negende plaats, hij was tot afgelopen zomer bestuurslid bij Artsen zonder Grenzen. Nummer zeventien is Cees van Giezen, de zakkendrager die dit jaar voor de tweede keer geridderd werd in Belgische zusterstad Hasselt,” zegt de lijsttrekker.

De volledige lijst ziet er als volgt uit:

1 Yorick Haan
2 Sinne Tolsma