SP trotseert regen op de centrummarkt

8 juli 2005

SP trotseert regen op de centrummarkt

Ilse Vlasveld • Vandaag stond de SP Schiedam met een kraampje aan de rand van de centrummarkt om daar met in gesprek te gaan over de toestand in Schiedam en daarbuiten. De nieuwe flyer, waarin de SP oproept samen in verzet te komen tegen kabinet Balkenende II, ging grif van de hand.

Velen lieten ons weten dat het wat hun betreft nu echt gedaan moet zijn met de schade die het kabinet aanricht.
Uiteraard kon iedereen ook zijn mening kwijt over het Schiedamse beleid. Waarbij vooral klachten over verkeerssituaties, de veiligheid en de verloedering van de stad vaak werden gehoord, zaken die de gemoederen in Schiedam flink bezig houden. Helaas verstoorde de regen de interessante discussies...

Flyers van ROOD tegen dierproevenROOD, jongeren in de SP, was ook aanwezig met haar actie tegen dierproeven voor cosmetica. Nog steeds testen bekende bedrijven hun luchtjes en make-up op dieren, terwijl er wetenschappelijk verantwoorde alternatieven zijn. Pure dierenmishandeling! ROOD biedt de verzamelde handtekeningen deze week aan L’Oreal aan. Wilt u ook uw handtekening nog zetten, doe dat dan voor 12 juli via de website van ROOD.

Morgen is de SP met haar kraam te vinden op de Groenelaan in de Gorzen en volgende week vrijdag 15 juli staan we weer op de centrummarkt vanaf 11.00 ’s ochtends (tot het echt weer gaat hozen dan...).

Trek nu de rode kaart tegen dit kabinet!
Het is hard nodig om samen met ons in verzet te komen tegen dit kabinet, dat alleen maar meer zaken in de uitverkoop gooit. In de gezondheidszorg is de no-claimkorting ingevoerd. Er komt een nieuw zorgstelsel waar je straks aan de grillen van je zorgverzekeraar wordt overgeleverd bij de keuze naar welk ziekenhuis je moet of welk medicijn je krijgt. Als het aan minister De Geus ligt wordt de WAO opgedoekt en worden mensen verdreven naar de bijstand. Als we niet uitkijken, gaat straks heel Nederland in de uitverkoop! Het kan echt anders. Trek nu met ons de rode kaart tegen dit kabinet!