RS: Haan (SP): liegt college over monumenten?

10 juli 2005

RS: Haan (SP): liegt college over monumenten?

Radio Schiedam • Yorick Haan (SP) vraagt zich af of het college liegt in de beantwoording van schriftelijke vragen over bouwvergunningen voor monumenten. De fractievoorzitter van de SP schrijft dit op zijn weblog.

"In de antwoorden zegt het college dat er geen vergunning nodig is, op de website van de gemeente staat dat een vergunning verplicht is", aldus Haan. Verder wil Haan van het college weten of ze onderscheid maken tussen regulier en normaal onderhoud en als dat niet het geval is op welke plaats verkeerde informatie wordt verstrekt. Haan verwacht dat het college de antwoorden op de vragen die hij in mei van dit jaar stelde, zal terugnemen. In deze vragen heeft Haan ook gevraagd naar overtredingen van wetten en regels. "Het college zegt in de antwoorden dat er handhaving heeft plaatsgevonden. Nu wil ik precies weten welke monumenten zonder vergunning zijn verbouwd. Ik heb het idee dat er af en toe een oogje wordt toegeknepen", aldus Haan.