CWI maakt zich schuldig aan leeftijdsdiscriminatie

29 juni 2005

CWI maakt zich schuldig aan leeftijdsdiscriminatie

Het Nieuwe Stadsblad • "Vakkenvuller gevraagd tussen de 18 en 34 jaar." Deze vacature op de website werk.nl is de SP in het verkeerde keelgat geschoten. "Het CWI maakt zich schuldig aan leeftijdsdiscriminatie," aldus raadslid Sinne Tolsma.

logo CWITolsma heeft wethouder Lepidis schriftelijk verzocht om stappen te nemen tegen het CWI. "Als wij als gemeentebestuur Schiedammers die kunnen werken aan het werk willen hebben, hebben wij er ook voor te zorgen dat de Schiedamse werkgevers zich aan de wet houden. Daarnaast hoort het CWI dit soort vacatures retour te sturen en zeker niet te plaatsen op de vacature-site werk.nl."

"Het CWI moet alle vacatures met leeftijdseisen uit het bestand halen en werkgevers wijzen op de regels," besluit Tolsma.

Het CWI geeft toe dat de bewuste vacature niet door de beugel kan, maar zegt dat het om een incident gaat. "Wij hanteren strikte regels omtrent leeftijdsdiscriminatie. Het is mogelijk dat de werkgever de vacature direct op de website heeft geplaatst. Wij filteren de site wel, maar deze is er dan doorheen geglipt," aldus vestigingsdirecteur Marco van Putten van het CWI Schiedam.