SP rekent af met Hafkamp

15 februari 2002

SP rekent af met Hafkamp

SP-kandidaten waren actief om af te rekenen met de missers van Hafkamp. De VVD-wethouder beloofde twee jaar geleden om de Hoogstraat met hydraulische paaltjes af te sluiten. Zodat alleen vrachtwagens op vaste tijden de winkels kunnen bevoorraden. Ondertussen werd alleen een offerte voor de palen aangevraagd. SP-lijsttrekker Yorick Haan: "Een jaar geleden meldde Hafkamp ook al dat er een offerte was aangevraagd. Als er in de tussentijd niets is gebeurt vraag ik me af in hoeverre Hafkamp z'n zaakjes op orde heeft."

Onder de noemer "Tijd om af te rekenen" staat elk paaltje afzonderlijk symbool voor een ander onafgerond project van de VVD-wethouder. Waarom is het Gat van Bolmers nog steeds niet gevuld? Wanneer gaan de bouwers op Het Land van Belofte aan de slag? Waarom zijn nog niet alle bestemmingsplannen geactualiseerd? Waarom is er nog geen nieuwe fietsnota?

Telkens belooft Hafkamp van alles. De veiligheid van winkels en publiek kan niet langer wachten. Vandaar deze actie in storm en regen.