Hilda van Holten

Solidariteit is onze zorg

De SP is tegen de bezuinigingen in de zorg die het kabinet er door wilt drukken. Het over de schutting kieperen van de thuis- en jeugdzorg naar de gemeente, zal grote problemen met zich mee kunnen brengen, als de gemeente niet beschikt over genoeg professionele
krachten zal er zonder dat er voldoende finaciele dekking is dure externe hulp moeten worden ingekocht.

We moeten solidair zijn met de mensen die hulp nodig hebben, en degenen die de hulp verstrekken. Veel thuiszorg medewerkers werden door Careyn op straat gezet of gedwongen voor nog minder loon hetzelfde werk te doen. De SP is van mening dat de bezuinigingen in de zorg uiteindelijk tot een hogere kostenpost zullen leiden. Men zou nu al kunnen bezuinigingen, door bv op verspilling van medicijnen en door het oormerken van het geld kan er ook beter bekeken worden of het geld naar de zorg en de zorgverleners gaat of dat het richting managementlagen gaat en bij verzekeraars in de kluis ligt. Wij van de SP zullen ons blijven inzetten voor het behoud van goede zorg, het open houden van verzorgingshuizen en thuiszorg.

Op initiatief van de SP is er in Schiedam een breed zorgcomité opgezet.