Schiedam wil homofeest "Hoerenbal" verbieden

16 november 2010

Schiedam wil homofeest "Hoerenbal" verbieden

SP Schiedam is verbaasd over het bericht dat de gemeente Schiedam een homofeest met de naam 'hoerenbal' zou hebben verboden. Zij heeft daarover opheldering gevraagd bij de burgemeester. Met name de reden dat het zou aanzetten tot 'prostitutie' heeft de partij verbaasd.

Fractievoorzitter Theo Wijmans: 'Hoerenbal is een veel voorkomende naam voor feesten in Gay bars. Het is niet een naam die wij zouden kiezen, maar dat het aanzet tot prostitutie klinkt ongeloofwaardig. Dit lijkt eerder een conservatieve reactie die geen algemeen belang dient.’

De SP fractie heeft opheldering gevraagd bij het college over de vermeende weigering. Zij wil daarbij ook weten waarom over de naam van het feest, dat al meerdere malen onder deze naam geeft plaatsgevonden, nu opeens een probleem wordt gemaakt. Wanneer uit het antwoord van de burgemeester niet ondubbelzinnig blijkt dat censuur niet in de bedoeling lag zal de SP een debat aanvragen over het vergunningsbeleid van de gemeente.