Vliegende start SP-campagne

27 januari 2006

Vliegende start SP-campagne

Aanstaande zaterdag start de SP haar campagne voor de raadsverkiezingen met een tournee langs de verkiezingsborden. Onder andere lijsttrekker Yorick Haan zal de lijmkwast hanteren. Alle kandidaten zullen voor zover mogelijk om 14.30 uur aanwezig zijn bij het plakken van de eerste poster op het verkiezingsbord bij het stadskantoor, waarna zij over de stad zullen uitzwermen. Haan: "We zullen ons gezicht in de hele stad laten zien, zoals we dat de afgelopen vier jaar steeds hebben gedaan."

In de campagne draagt de partij de boodschap uit dat een beter Nederland begint in Schiedam. De SP legt daarbij de nadruk op thema's als veiligheid, integratie en onderwijs. Haan: "Onze posters zullen zeker opvallen, net zoals de partij de afgelopen vier jaar is opgevallen met haar standpunten. We zullen de kiezers er van proberen te overtuigen dat als zij vinden dat het anders moet in Schiedam, ze op de SP moeten stemmen."

Afgelopen maandag lanceerde de partij een speciale website die inmiddels al meer dan zeshonderd bezoekers mocht verwelkomen, die samen zo'n 6.000 pagina's bekeken. "De website www.SchiedamAnders.nl is hard op weg om onze 'gewone' site in bezoekersaantal voorbij te streven. Op de nieuwe site groeide het aantal bezoekers van 140 op maandag naar meer dan 200 op donderdag, terwijl het bezoek aan schiedam.sp.nl schommelt tussen 250 en ruim 300 bezoekers per dag," aldus Haan, "We zijn met recht trots op de prestaties van onze partij, ook die op internet."

Op de website presenteert de partij haar twintig kandidaten, haar verkiezingsprogramma en speciale nieuws-pagina's. Daarnaast houden de kandidaten van dag tot dag een speciale weblog bij over hun ervaringen, ergernissen en ideeën over hoe het anders moet.