Verkiezingsprogramma

Dit is onze verkiezingsvisie voor een Beter Schiedam. Een programma waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit centraal staan.

Met de SP in het gemeentebestuur heeft Schiedam de afgelopen jaren al grote stappen vooruit gemaakt. Maar er is nog veel te doen. Lijsttrekker Hakan Kücük: “Schiedam staat nog grote uitdagingen te wachten op het gebied van werkeloosheid, armoede en zorg, Maar ook klimaatverandering en woningtekort zijn nieuwe vraagstukken. Daarvoor is een politiek nodig waarbij wordt samengewerkt en waarbij vooral verantwoordelijkheid wordt genomen. De SP kijkt niet weg van deze vraagstukken, maar pakt deze opdracht met beide handen aan. Niet door over de hoofden van de Schiedammers heen te beslissen, maar juist samen met elkaar. Wij staan voor een continue dialoog, voor samenwerking en voor het opkomen van gezamenlijke belangen, niet alleen tijdens de verkiezingen maar juist ook daarna. Want samen maken we Schiedam beter!”

Klik op een hoodstuk titel in de lijst links of download hier ons hele programma in één PDF document: "Beter Schiedam"

Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan