SP SPeelt thuis wedstrijd

8 maart 2015

SP SPeelt thuis wedstrijd

Het hoeft geen geheim te zijn dat de SP zich in “De Gorzen” altijd welkom voelt om campagne te voeren of aandacht te vragen voor acties.

Als het dan ook nog zulk lekker weer is als dat het deze zaterdag zeven maart was. Dan beschouwt de lokale SP afdeling dit bijna als een uitje. Dat ze in “de gorzen” verstand hebben van politiek bleek uit de vele enthousiaste reacties en gretige aftrek van onze sponzen.

Foto: SP
De lokale afdeling was er deze keer aanwezig, om aandacht te vragen voor de aankomende verkiezingen op 18 maart. Hele belangrijke verkiezingen om af te reken met het kabinet Rutte-Samson en daarvoor zijn de Gorzenezen en Gorzenaren belangrijke medestanders. Aan morele bijstand dus ook geen gebrek. Ook niet voor de actie “Huur te duur” die de SP afdeling vorige maand lanceerde.

Ook was dit een uitgelezen kans om de schade van de “gestolen” of “verdwenen” borden die de afdeling eerder had opgehangen te herstellen. Dit keer werd de beroemde Groenenlaan opgesierd met de sterke leus “REKEN AF”. Een leus die volgens bestuurslid en geboren en getogen Gorzenees, Hoppe wel aan de wijk is toe te vertrouwen. “Zij weten wel raad met dit vreselijke kabinet, aldus Hoppe”.

Foto: SP
Dat zo’n bezoek aan de wijk altijd nuttig is, blijkt alweer aan de vraag van meerdere bewoners rondom de Groenelaan, waar gek genoeg de straatlantaarns alleen overdag schijnen te branden. RAAR. De twee aanwezige raadsleden op de campagnedag in “De Gorzen” hebben toegezegd werk te maken van deze klacht uit de wijk.

Volgende week vrijdag en zaterdag is de SP in Schiedamcentrum te vinden.