TUNNELDAK A4

12 maart 2014

TUNNELDAK A4

SP was altijd al een tegenstander van de aanleg van de A4. Nadat het besluit was doorgeduwd via de crisis- en herstelwet werd er een tunneldak beloofd met mogelijkheden voor Schiedam.

De manier waarop de gemeenteraad een worst is voor gehouden door de belofte van mogelijk dubbel grondgebruik en de invulling die vanaf het begin is gepresenteerd, nl een sportpark omdat er anders geen geld van het ministerie zou komen, bezorgd ons een vervelend gevoel. Er bleek geen echte bebouwing op het tunneldak mogelijk te zijn. Een sportpark was één van de weinige mogelijkheden. Nu moet er om het tunneldak toch te kunnen gebruiken een hele verschuiving in de stad plaats vinden. De verhuizing van de sportparken wordt gefinancierd uit de nieuwbouw. Volgens de mening van de SP nogal risicovol. Daar komt nog bij dat er een kans is dat de beoogde nieuwbouw de groene long aantast. Iets waar de SP op tegen is.

De omwonenden zijn tegen een sportpark omdat ze overlast vrezen. De ondernemers in Schiedam zijn tegen nog een plek waar detailhandel komt. De winkelcentra hebben het al moeilijk genoeg. De SP kan in deze argumentatie meegaan.

De omwonende van het tunneldak kwamen met een goed uitgewerkt alternatief. Een park op het tunneldak. Een onderhoudsvriendelijk sportpark waarop iedere Schiedammer kan recreëren of individueel sporten. Al dan niet met een molen. Volgens de SP is dit niet alleen een positief burger initiatief maar ook een goed alternatief voor het geplande tunneldak.

Actie groep AUW (Actie Unaniem Woudhoek) heeft alle politieke partijen gevraagd om hun mening omtrent het tunnendak van de A4. Dit is de reactie van de SP, zoals de actiegroep letterlijk heeft geplaatst in hun nieuwsbrief. Bovenstaande illustratie is afkomstig uit die nieuwsbrief.